تبلیغات X
سفارش بک لینک
نرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکی
آموزش ارز دیجیتال
لباس خواب
ابزار تادیومی
خرید بک لینک قوی
صرافی ارز دیجیتال
خرید تتر
هنگ درام
فایل گپ
بیگ بلاگ
خدمات سئو سایت
آسال تهویه قم
نسلی نو
وبینو قم
چاپ ساک دستی پارچه ای
وی رمان
پلکسی
ال تی پارت
لوله پلکسی
ورق پلی کربنات
دکوراسیون منزل
دکوراسیون اتاق پذیرایی
دکوراسیون آشپزخانه کوچک
دکوراسیون آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب
کابینت آشپزخانه
دکوراسیون اتاق خواب دخترانه
دکوراسیون اتاق نشیمن
پمپ تصفیه استخر
چاپخانه قزوین


بررسی مشاغل کسب و کارهای آنلاین و اینرنتی - 6 مورد از مهم‌ترین اصول تدوین فیلم s

بررسی مشاغل کسب و کارهای آنلاین و اینرنتی - 6 مورد از مهم‌ترین اصول تدوین فیلم

موضوعات
Category

کدهای اختصاصی
Code

کدهای اختصاصی
Site Statistics

» بازديد امروز : 588
» بازديد ديروز : 68
» افراد آنلاين : 1
» بازديد ماه : 587
» بازديد سال : 655
» بازديد کل : 655
» اعضا : 0
» مطالب : 36

6 مورد از مهم‌ترین اصول تدوین فیلم


تاریخ انتشار پست : 1400/2/7 بازدید : 36


تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که چرا بعضی از فیلمسازان از عبور یک رهگذر، شاهکار سینمایی خلق می‌کنند و بعضی دیگر با وجود خرج‌های کلان و ماجراهای پرکشش، فیلمی در حد انتظار نمی‌سازند. جواب این سوال را باید در کار تدوینگران جستجو کرد. تدوین فیلم، روایت فیلم را به عهده می‌گیرد، به همین خاطر مهم‌ترین اصل در تدوین فیلم تسلط بر روایت‌شناسی و اصول روایت در تدوین است.

 



  • ورود فیلم‌های خام به سیستم

اولین کاری که شما باید انجام دهید این است که فیلم‌های خام خود را وارد سیستم رایانه‌ای خود کنید. این جایی است که شما می‌توانید تمام ویدئوهای خود را در آنجا مرتب کنید، کلیه کلیپ‌های قابل‌استفاده را برش دهید، فیلم‌های غیر قابل‌استفاده را در سطل آشغال قرار دهید و موارد مهم را برچسب‌گذاری کنید. زمانی که فیلم‌ها را برچسب‌گذاری می‌کنید این مرتب‌سازی هنگامی‌که بعداً در جستجوی یک قسمت خاص از یک صحنه خاص هستید، می‌تواند سبب صرفه جویی در زمان برای شما شود. ورود فیلم‌های استوک و فوتیج‌ها به سیستم اولین مرحله و اولین اصل تدوین فیلم است که می تواند در همان ابتدا نمایانگر کیفیت کلی فیلم و نقاط وضعف قوت آن باشد.

 

  • ترتیب بندی و سازماندهی

در این مرحله شما می توانید تمام فیلم های ثبت شده را به دقت مشاهده کنید و آن را در یک جدول زمانی متناسب با داستان فیلم ترتیب دهید. برای فیلم های بلند، این می تواند یک کار طاقت فرسا و طولانی باشد و نیازمند دقت خاصی می باشد. سازماندهی و ترتیب بندی بخش های مختلف یک فیلم به طور کلی یکی از مهمترین اصول تدوین فیلم است، چرا که اگر در این مرحله کوچکترین اشتباهی انجام شود جبران آن منجر به صرف زمان زیادی خواهد شد.

 

  •  برش کلی

در این مرحله تدوینگر پس از ترتیب بندی و سازماندهی کلیپ ها و بخش های مختلف یک فیلم کنار هم، به بررسی کامل فیلم از ابتدا تا انتها می پردازد و بخش هایی که به نظر بیش از حد طولانی  و یا غیر ضروری می آید را با نظر و هماهنگی کارگردان یا مدیر پروژه حذف می کند، به این پروسه برش کلی می گویند.

 

  • برش جزئی

برش جزئی یکی از مهمترین اصول تدوین فیلم می باشد که باید پروسه انجام آن به دقت و سر حوصله انجام شود. در این مرحله تدوینگر باید به دقت سکانس ها و بخش های مختلف فیلم را زیر نظر بگیرد و موارد جزئی مانند پلک زدن متعدد یک بازیگر و یا صحنه هایی که سکوت بیش از حدی بر فضا حاکم است را با نظر کارگردان یا مدیر پروژه پاک کند.

 

  • برش نهایی

اصل پنجم و مهمترین اصل تدوین فیلم که به برش نهایی معروف است، در واقع انعکاس دهنده زحمات کل اکیپ فیلمبرداری و بازیگران می باشد و محصول نهایی از دل این مرحله بیرون می آید. در این مرحله، تدوینگر روی لحظه اتصال سکانس ها به یکدیگر تمرکز دارد و باید فریم مناسب را برای برش انتخاب کند و به گونه ای بخش های مختلف یک فیلم را به هم  متصل کند که بیننده متوجه ناپیوستگی یا از هم گسسستگی پروسه فیلمبرداری نشود.

 

 

جمع بندی

تدوین فیلم در واقع مرحله ای از فیلمسازی است که روح نهایی را در کالبد یک فیلم می دمد و به آن هویت و شخصیت می بخشد. روش ترکیب صدا  با تصویر، تاثیر بسیار مهمی بر بیننده فیلم دارد. به طور مثال؛ عدم وضوح و یا هماهنگی صدا با تصویر در برخی از سکانس های فیلم یا دیر کات شدن و یا زود شروع شدن دو سکانس به هم چسبیده می تواند سبب افت کیفیت فیلم شود و بیننده را فراری دهد. از این رو اجرای صحیح اصول تدوین فیلم امری بسیار مهم در فرآیند فیلمسازی بوده که با رعایت و اجرای دقیق و اصولی آن می توان اثری تماشاگر پسند را خلق و ارائه داد.

 

در یادگیری تدوین فیلم، شناخت درست و یادگیری نرم افزارهای تدوین فیلم بسیار مهم است. یک تدوینگر موفق باید بر نرم افزار ویرایش فیلم مسلط باشد و شناخت کامل از جزییات نرم افزار میتواند سرعت و کیفیت پروژه ها را بسیار بالا ببرد. هم چنین نحوه استفاده از فوتیج‌ها در قسمت های مختلف تدوین بسیار مهم می‌باشد. نرم‌افزار Premiere کاربردی‌ترین و متداول‌ترین نرم‌افزار تدوین ویدئو است. با این نرم‌افزار می‌توان با بالاترین کیفیت، Edit و تدوین فیلم را انجام داد. همچنین از پریمیر می‌توان در تدوین و تولید فیلم سینمایی کوتاه و بلند، تبلیغات، ویدئو کلیپ، ویدئوهای اینستاگرام، ووله، ویدئو آرت، زیرنویس و ... کمک گرفت. علاوه بر آن این نرم‌افزار یکی دیگر از اعضای خانواده بزرگ Adobe بوده و به خوبی با دیگر نرم‌افزارهای این کمپانی هماهنگ و یکپارچه است. یکی دیگر از مزایای این نرم‌افزار سبک بودن آن و پشتیبانی از انواع فرمت‌هاست. همچنین این نرم‌افزار، علاوه بر کیفیت بسیار بالا، با تکنولوژی‌های روز نیز سازگاری دارد. بنابراین یادگیری این نرم‌افزار به افرادی که می‌خواهند در حوزه تدوین فیلم فعالیت کنند کمک بسیاری می‌کند.

در صورتی که در تدوین فیلم‌های خود نیاز به دانلود فوتیج، استودیو مجازی و ... می‌باشید می‌توانید انواع آنها را در سایت زرین گرافیک دیده و دانلود نمایید.

نظرات
نظرات مرتبط با این پست
نام :
ایمیل :
وب سايت :
کد تاييد :        
متن دیدگاه :

تمامی حقوق برای نویسنده محفوظ میباشد